Puk Lyng Thomsen, lige her fra Frederikshavn Golf Klub, vandt søndag DM i slagspil for tredje gang. Hun strøg til tops i både 2015 og 2016 og blev igen kåret til vinder, da landets bedste amatørspillere i weekenden kæmpede om DM-guldet i Royal Golf Club

24-årige Puk Lyng Thomsen, som har været sat ud af spillet i længere tid grundet en større rygoperation, er for alvor tilbage blandt de bedste i Danmark.

Puk var samlet rundt i tre under par (tre slag bedre end idealscoren for de bedste spillere) efter runder i 70, 71 og 72 slag. Hun spillede en stabil afsluttende runde, som bød på 14 pars, to birdies og to bogeys. Hun vandt med to slag foran Natacha Høst Husted, Smørum Golfklub.
Udover de tre slagspilsmesterskaber vandt hun også DM for juniorer i både 2011 og 2013.

Puk satser på at kvalificere sig til kvindernes European Tour (LET) i slutningen af 2022. Dermed venter en professionel karriere.

(Kilde Golf.dk og Kanalfrederikshavn)