I år vil vi prøve at afvikle klubmesterskaberne på en ny måde, og vi håber selvfølgelig, I tager godt imod det nye tiltag, og at mange vil tilmelde sig.

Det foregår i weekenden den 25. og 26. august, og vil i år foregå på følgende måde:

Alle tilmeldte deltager i Årgangsmesterskabet og spiller 1. runde lørdag og 2. runde søndag.
Der spilles fra henholdsvis tee 50/58, og der spilles slagspil fra scratch (uden handicap). Mesterskaberne kører med maks. handicap på 36.

Efter 2. runde vil de bedste 15 herrer og 9 bedste kvinder gå videre til at spille om Klubmesterskabet. Dvs. dem der har den bedste bruttoscore. Her vil der også blive spillet slagspil fra scratch, og der vil blive spillet fra tee 64/54. (hvid/blå)

Den sidste starttid til Klubmesterskabet vil blive omkring 12.30-13.00.

Hvis man har kvalificeret sig til Klubmesterskabet MEN ikke ønsker at deltage, vil pladsen gå videre til den næste på listen, der kan have kvalificeret sig.

Der spilles i følgende rækker :

• Junior dreng/pige (samlet række) – maks. 18 år
  • Ung senior dame/herre (samlet række) – min. 19 år – maks. 29 år
  • Mid-age dame – min. 30 år – maks. 49 år
  • Mid-age herre – min. 30 år – maks. 49 år
  • Senior dame – min. 50 år – maks. 59 år
  • Senior herre – min. 50 år – maks. 59 år
  • Veteran dame – min. 60 år – maks. 69 år
  • Veteran herre – min. 60 år – maks. 69 år
  • Superveteran dame/herre (samlet række) – min. 70 år
  • Klubmesterskab – ingen aldersgrænse

Der skal være MINDST 3 deltagere i en given gruppe for at kunne kåre en Årgangsmester.

• Bemærk at der sideløbende vil køre en turnering for bedste nettoscorer for herrer og damer, vinderne vil blive fundet efter de 2 første runder.

Når sidste runde er gennemført, vil vi prøve at lave en fællesspisning med overrækkelse af præmier til vinderne af Årgangsmesterskaberne samt de 2 Klubmestre.

Tilmelding på Golfbox åbner meget snart, men sæt allerede nu x i kalenderen.

Turneringsudvalget