I dag blev årets første JDT afholdt her i Frederikshavn, hvor 36 spillere fra 14 forskellige golfklubber deltog.
Junior Distrikt Tour (JDT) er en løbende slagspils turnering, der spilles i forskellige klubber fordelt over sæsonen.

Selv om den stod på regnvejr, blev der lavet flotte scores, og der blev dystet i rækkerne U14, U16, U19 og U25, med spillere fra HCP 0,0 til max. HCP 30,0 deltog, så der blev spillet noget rigtigt godt golf.

Jeppe Schepler fra Frederikshavn kom på en flot 3. plads i U19 rækken.

Der spilles om pokaler samt dyster vinderne mod de 4 andre distrikter i Danmark i en Super Cup finale, der spilles over 3 dage i efterårsferien.

Allerede næste weekend er de øvede juniorerne igen til turnering, denne gang er det kredsturnering i Løkken, hvor det bliver spændende om de kan holde momentum fra sidst de spillede i Sæby.

Derudover er der også søndag den 5. maj, turnering for de helt små og nye spillede uden DGU-kort, som skal prøve kræfter med 3, 6 eller 9 huller i Sebber Kloster Golfbane i Nibe.

//Juniorafdelingen