Frederikshavn Golf Klub har her i weekenden afholdt Klubmesterskaberne og det blev i mange af rækkerne en tæt affære.
Der var 68 tilmeldte i 8 rækker hvoraf de 12 bedste herrer og de 6 bedste damer gik videre til klubmesterskaberne.
Ud over det gode vejr og de glade deltagere blev søndags første runde overskygget er af lidt bizar situation, da en bold i Midage rækken uheldigvis valgte at spille fra forkert teested på hul 2, hvor efter de desværre blev diskvalificeret. Men ud over ærgrelse og lidt frustration, var der forståelse for sagens udfald, hvilket var helt i linje med de gældende regler.

Klubmesterskaberne for herrer blev en meget tæt affære. Der blev vist virkelig god golf, og der var til det sidste tvivl om hvem der skulle på podiet. Efter 2 runder lå Christoffer Hove Nødbak Gade i spidsen med 148 slag, efterfulgt af Christian Breyen-Mikkelsen med 150 slag, herefter fulgte der igen et meget tæt felt. En tripple bogey på hul 15 fra Christians side var udslagsgivende for at Christoffer kunne løbe med sejren til sidst, selvom nerverne var på højkant og ad 18 hul, her fik Christoffer med nød og næppe kæmpet sig til en bogey efter en tur i vandet, hvilket gjorde udfaldet. I den forbindelse skal det siges at Victor Hermansen var lige ved at overraske alt og alle, da han med en kanonrunde i 73 slag, 1 slag over par, faktisk lå til at løbe med sejren ind til det sidste. Der var spænding til det sidste.

I damerækken var der ikke helt den samme spænding, da Charlotte Jensen spillede 3 meget stabile runder, og sluttede 19 slag foran sin nærmeste modstander.

Tillykke til klubbens nykårede Klubmestre 2019

Charlotte Jensen & Christoffer Hove Nødbak Gade

.

Årgangs- og klubmestrene for 2019 blev hermed som følger:

Junior

HAUKALI, Trine Elisabeth

Stableford Herre

JENSEN, Peter Have

Se billeder fra Klubmesterskaberne tilbage i 2009.