Frederikshavn Golfklub har for første gang i 6 år en elitedametrup. De har i år spillet i kvalifikationsrækken. Holdet vandt deres pulje med blot et nederlag i løbet af sæsonen. Derfor skulle holdet denne weekend spille om oprykning i Aarhus Ådal Golfklub. Hele truppen tog afsted til Århus, og dem, der ikke skulle spille søndag, gik med som caddy. Der blev spillet prøverunde lørdag på en meget svær bane med langsomme og meget kuperede greens. Søndag morgen kl. 8 skulle der så spilles med/mod 6 andre hold fra kvalifikationsrækken. Der blev spillet slagspil fra blå tee i 3 singler og 1 foursome. Der var 4 oprykningspladser at kæmpe om ud af 7 pladser. Holdet fik kæmpet sig til en flot 3. plads, og det betyder så, at dametruppen har sikret sig oprykning og spiller i 3. division næste sæson.

Truppen består af: Mia Højriis Groth, Tenna Sørensen, Britta Schouenborg Arentsen, Birgitte Uggerly, Charlotte Møller Jensen, Mette Janum Jensen, Lene Understed Jacobsen, Julie Grønlund og Puk Lyng Thomsen.

Eliteformanden er meget tilfreds og imponeret over pigernes oprykning efter blot en sæson.

STORT TILLYKKE TIL PIGERNE…..