Efter et COVID-19 ramt 2020, hvor Challenge Tour by Freja desværre blev aflyst, ser vi forhåbentlig frem imod et mere normalt 2021. Vi har igennem det sidste års tid fulgt udviklingen tæt, og har i perioden haft en tæt løbende kontakt med Made in Denmark, som står som arrangør af både European Tour og Challenge Tour samt organisationen bag Ecco Tour. Vi har hele tiden vidst, at rækkefølgen ville kunne ændre sig, i forhold til om, vi skulle lægge bane til Ecco Tour eller Challenge Tour først. Det er nu lagt fast, at Esbjerg Golf Klub kommer til at stå som værtsklub for Challenge Tour 2021, som en del af deres 100 års jubilæum. Frederikshavn Golfklub bliver dermed vært for Frederikshavn Championship den 4.-6. august 2021, som er en afdeling af Ecco Touren, og samtidigt kvalifikation til Challenge Touren 2022. Dette betyder også, at Challenge Touren i stedet skal en tur forbi Vendsyssel i 2022.

”Vi er meget stolte over at blive udvalgt som værtsklub for disse to store turneringer, og glæder os meget til at byde den nordiske golfelite velkommen i uge 31”, siger formand for Frederikshavn Golfklub Kim Stubbergaard Reese, og fortsætter. ”At overlade Challenge Touren til Esbjerg Golfklub i 2021 er kun fair, de har trods alt et 100 års jubilæum, at skulle fejre næste år, men vi ser også meget frem til 2022, hvor Challenge Touren for første gang nogensinde kommer til Vendsyssel.”

Første Ecco Tour afdeling starter allerede 4.-6. marts 2021 på PGA Catalunya Resort i Spanien og afsluttes med finale 20.-22. oktober på Ledreborg Palace Golf