Lokalregler

Røde markeringer – Strafområde

Blå markeringer – Areal under reparation

Sorte markeringer – droppezone

Grøn top – område med spilleforbud

Markeringer kan være pæle, plader og/eller malede linjer.

● Afstandsmarkeringspæle på 50, 100, 150 og 200 meter samt røde pæle med grøn top, behandles som ikke-flytbare forhindringer. Lempelse efter Regel 16.1

● Alle afstande er til forkant af greens.

● Indhegningen til heste i højre side af Hul 3 er Out of Bounds. Den udvendige side af indhegningen definerer grænsen.

● Droppezone Hul 4 og 15

Hvis en bold er i strafområdet bag greenen på Hul 4 eller Hul 15, eller det er en kendsgerning eller så godt som sikkert, at den er i strafområdet, må spilleren tage lempelse med ét strafslag enten efter Regel 17.1d, eller ved at droppe en bold i droppezonen, der er markeret med 4 sorte pæle. Droppezonen er et lempelsesområde efter Regel 14.3. De sorte markeringspæle er ikke-flytbare forhindringer med lempelse efter Regel 16.1.

● Hvis en spiller ikke ved, om bolden er i strafområdet, i venstre side på hul 1, må spilleren, spille en provisorisk bold efter en af de følgende lempelsesmuligheder: forrige sted, flaglinje eller sidelæns drop. Se Standard lokalregel B-3 på hjemmesiden for detaljer.

Straf for overtrædelse af lokalregel: Den generelle straf

● Ved bold Out of Bounds eller mistet bold, kan Lokalregel E-5 anvendes (se opslag).

Straf for overtrædelse af denne lokalregel: Den generelle straf efter Regel 14.7a.

Godkendt af DGU, april 2024

Midlertidig lokalregler

Midlertidig lokalregel for Frederikshavn Golf Klub

Gældende for hul 6 og 14.
Når en spillers bold ligger i en del af det generelle område, klippet til fairwayhøjde eller lavere, må spilleren tage lempelse uden straf én gang, ved at placere en bold i et lempelsesområde der:

• har et referencepunkt ved boldens oprindelige sted.
  • er på størrelse med et scorekort og i det generelle område, ikke nærmere hullet.
  • Bolden må renses.

Straf for overtrædelse: Generel straf efter Regel 14-7a