Kære allesammen

Uanset om man er enig i beslutningen om, at banen skal lukkes eller ej, er vi jo alle enige i, at vi skal hjælpe og passe på hinanden.

Det vigtigste lige nu er at bremse Corona/Covid 19, som lige nu nærmest er ved at tage livet af både Danmark og resten af verden, ikke kun menneskeligt, men også økonomisk for det meste af samfundet.

Der er nogle der ikke kan forstå at en golfbane skal lukkes, for at være med til at begrænse smitten, og det forstår jeg godt, for vi har alle rigtig godt af frisk luft og motion. Nu er sagen bare den, at under golfspillet rører vi alle sammen ved nogle af de samme ting, og derved udgør det en smitterisiko. Vi følger i Frederikshavn Golfklub de regler og retningslinjer som både regering og Dansk Golf Union udstikker, og som også bliver bakket op af vores Kongehus. Ja, vi kommer til at undvære vores fantastiske golfspil i nogle uger, men set i forhold til, hvilke konsekvenser det kunne have, hvis vi ikke følger de retningslinjer, og bagefter kan konstatere, at et eller flere af vores medlemmer netop er blevet smittet, fordi de har været på en golfrunde på et forkert tidspunkt, det ville ikke være til at bære.

At klubben, og alle klubbens faciliteter er lukket, giver os naturligvis nogle økonomiske udfordringer. Det er hovedsageligt manglende greenfee-indtægter for de næste par måneder der er tale om, og over en 3 måneders periode beløber det sig til ca. 150.000 som vi kan komme til at mangle. Vi håber naturligvis ikke at beløbet bliver så højt, men med et beløb i den størrelsesorden, er vi tvunget til at forholde os til som ansvarlig bestyrelse, ganske som vi forholder os til, at være ansvarlig bestyrelse i forhold til vores medlemmer.

Derfor har vi bedt vores baneudvalg og greenkeeper stab om kun at koncentrere sig om de opgaver der er absolut nødvendige, og øvrige medarbejdere om også at passe på pengene. Vi kigger på alle muligheder, og deriblandt også om vi har mulighed for, at gøre brug af de løsninger og støtteordninger som vores regering har fremlagt. Det er en proces vi er i gang med at gennemgå, og lur mig, om vi ikke finder nogle midlertidige besparelser på en eller anden måde, det er jeg slet ikke i tvivl om, men det kommer ikke uden hårdt arbejde fra alle, og lige netop derfor kunne det være dejligt med en positiv opbakning fra alle i forhold til de tiltag vi kommer til at sætte i søen.

Når vi, forhåbentlig snart, er på den anden side af COVID-19, så vil vores Greenkeepere stå klar med en bane med flotte sommergreens, dejlige fairways og teesteder.

Som det er sagt så mange gange før – så lad os stå sammen – men på afstand

Jeg glæder mig usigeligt meget til at se jer alle både i klubben og på banen igen.

Kim Stubbergaard Reese